Saturday, 28 May 2011

Time to pamper my skin..(^^,)

Assalamualaikum.

I'm on holidays. Time for relax..rest and pamper myself. ^_^  
Lama dah rasenya tak membelai diri sendiri..al-maklumla quite busy with work..works..and works. Huhh!
So,cuti ni plan nak buat spa sendiri di rumah. Just now, menggooglekan some old folks nyer petua. Dan, aku tertarik dgn petua menegang dan melicinkan kulit muka . Dulu2 aku slalu amalkan petua ni tau! Mase muda remaja.. ceaa..cakap mcm dah tua sesangat ek. And..so far, it's worked! 

Petua tu senang je. Guna telur ayam. Yess..an egg. Mana2 je uols leh dptkan.

Asingkan putih telur dr kuningnya, letak dlm mangkuk or piring. Perahkan sedikit jus limau nipis utk hilangkan bau hanyir..for those yg tak suke bau hanyir*. Cuci muka uols bersih2..lap kering and then, sapukan putih telur tadi ke seluruh muka. Let it dry. Elakkan drp bercakap or bergerak selama sejam atau sehingga masker telur itu kering. Cuci muka uols dgn air suam. 

Petua ni baik utk kulit uols tau. Baik LELAKI or POMPUAN leh try it out. Selamat Mencuba!

7 comments:

Azlan Hasan said...

owh..laki pun leh try ek..hehe..nice tips..budget murah dan senang jer..hehehe

Regards,
-Strider-

L@dyKichiMachiko said...

AH: yup..kl rajin tak salah nak try. mmg menjimatkan.

Bella One ♥ said...

ramai yg nak cantik, tp ramai yg malas nak buat sendiri. hehehe.

L@dyKichiMachiko said...

Bella:...hehe,btol2.tp better if buat sendiri bila ade mase lapang.

Fieza79 said...

dulu pun rajin jgk mencuba di rumah..kos pun murah kan...skrg agak mls...habis citer manja kan diri di salun wajah aje biar org yg buat kan..hehee

Ain Shafinas said...

memang elok petua ni kan.. ouh ngomong2, blog yg ini takde shoutbox yea? huhu jenuh cari ;)

Rahimah Ramlan said...

salam

ni jejak kasih nih..haha..jejak tapak kaki yg awk tglkan kt my blog.

lama x tepek telur kat muke..
mb sbb tu dah nampak tua kot?? (mmg dah tua pon)
huhu..

Help is Needed HERE!